fbpx

Opel Astra oficiálně! Nezůstal kámen na kameni

NovinkyTOP

Written by:


Opel Astra a větší Insignia jsou posledními modely z Rüsselsheimu, které vznikaly ještě pod křídly GM. Měl bych říkat byly. První jmenovaný se dnes představil v nové generaci!

„Jsme přesvědčeni, že nová generace Astry má vše, co je zapotřebí k tomu, aby se stala dalším bestsellerem a přilákala ke značce mnoho nových zákazníků,“ řekl výkonný ředitel Opel Michael Lohscheller.

Opel Astra

Obrázek 1 z 21

Francouzský původ maskuje dokonale

Jedná-li se o stránku designu, asi byste nepředpokládali, že nová Astra má něco společného s Peugeotem 308. Nezůstal kámen na kameni. Přední část vozu sdílí již charakteristický prvek s jinými vozy značky Opel – masku Opel Vizor. Dostal ji také Opel Manta GSe ElektroMOD, o které jsme psali dříve. V něm nová Astra skrývá nové světlomety Intelli-Lux LED Pixel Light skládající se celkem ze 168 samostatných prvků! V praxi to znamená konec oslňování protijedoucích vozidel.

Díky obzvláště krátkému přednímu převisu je nová Astra pouze o 4,0 mm delší (4 374 mm) než u předchozího modelu, a to i přes výrazně zvětšený rozvor 2675 mm (+13 mm). Novou Astru Opel prezentuje jako sportovní hatchback, čemuž šířka 1860 mm odpovídá. Navzdory svalnatému a sebevědomému postoji nabízí praktický zavazadlový prostor. S nastavitelnou podlahou nabídne objem zavazadlového prostoru 422 litrů. Nárůst oproti minulé generaci je znatelných 50 litrů! Torzní tuhost nové Astry je o 14 procent vyšší než u předchůdce. Že by ideální základ pro výkonnou verzi OPC?

  Sedmdesátky na scénu! Opel Manta se vrací!

Minimalismus a bezpečnost

Interiér nové Astry nabídne uhlazenou palubní desku s dominantním prvkem “Pure Panel”, který může být volitelně skleněný. Multimediální systém má úhlopříčku displeje až 10 palců. Stejnou velikostí bude disponovat i displej před řidičem, který nahradí klasické analogové budíky.

Ergonomická sedadla AGR společnosti Opel jsou známá svou dobrou pověstí. Nová Astra navazuje na dlouholetou tradici značky. Nejlepší ergonomická sedadla AGR ve své třídě s masáží a ventilací byste měli ocenit. Posez je o 12mm nižší než u předchozího modelu a nabízí dva režimy – Comfort a Sport.

Novinka disponuje také 4 kamerami se záběrem 360° a 5 ultrazvukovými senzory. Mezi další bezpečnostní prvky patří head-up displej, poloautomatické změny jízdního pruhu nebo například detekce hands-off na volantu zajišťuje, že řidič zůstane stále pozorný. Už základní Intelli-Drive 1.0 zahrnuje detekci mrtvého úhlu na velké vzdálenosti a aktivní udržování auta uprostřed jízdního pruhu.

Co dostane pod kapotu

Technický základ je znát snad jen v paletě nabízených pohonných jednotek. Ta se neliší od francouzské 308.

  Napůl auto napůl motorka. To je budoucnost městské dopravy.

Výkon se pohybuje od 81 kW (110 k) do 96 kW (130 k) u zážehových a vznětových variant a až 165 kW (225 k) u systému s plug-in hybridními variantami. U benzínových a naftových pohonných jednotek je standardem šestistupňová převodovka, u výkonnějších motorů volitelná osmistupňová automatická převodovka (elektrifikovaná u hybridních pohonů).

Ceník a další varianty

Společnost Opel letos na podzim otevře knihy objednávek pro novou Astru. První zákazníci převezmou dodávky svých automobilů počátkem příštího roku.

Vzhledem ke sdíleným platformám s hatchbackem od Peugeotu lze očekávat příchod čistě elektrické varianty. Totéž platí o delší, praktičtější verzi kombi. Jestli Peugeot e-308 přijde na trh v roce 2023 a 308 SW už začátkem příštího roku, nebude německý sourozenec čekat na premiéru svých derivátů o moc déle.

Reklamy