fbpx

Opel Rocks-e: udržitelně s řidičským oprávněním skupiny A

Novinky

Written by:


Opel bez předchozích upoutávek přichází s modelem Rocks-e. Na první pohled je zřejmý francouzský původ “mikrovozítka”. Opel nabídne vozidlo vyplňující mezeru mezi skútrem a osobním automobilem. Nová kategorie SUM (Sustainable Urban Mobility) by měla být dokonalou alternativou k MHD.

Rocks-e nebo AMI?

Jejich přílišná podoba by někomu možná mohla vadit. Stále mnozí tvrdí že mladí hlavně nechtějí zapadnout v davu a chtějí se jakkoli odlišit. Rozhodující mezi volbou francouzského nebo německého minielektromobilu bude pravděpodobně cena a dostupnost na trhu.

Opel Rocks-e

Obrázek 1 z 11

Technický základ se totiž neliší vůbec! Potěší tedy nízká hmotnost jen 471 kilogramů (AMI je o 14 kg těžší. Ve městě potěší poloměr otáčení jen 7,2 metru. Komfortu prospějí 14palcová kola.

Nový základní model značky Opel do elektromobility nabízí dojezd až 75 kilometrů podle metodiky WLTP. Maximální rychlost je omezena na 45 km/h vzhledem k “řidičáku” AM. Měl by se stát ideální volbou nejen pro mladé řidiče, ale i pro ty, kteří chtějí dojíždět do práce bez emisí a nechtějí v cíli své cesty dlouho hledat parkovací místo.

Akumulátor vozu Opel Rocks-e s kapacitou 5,5 kWh lze plně dobít za přibližně 3,5 hodiny prostřednictvím jakékoli běžné domácí zásuvky. Přiložený třímetrový nabíjecí kabel se ukrývá ve dveřích spolujezdce. Opel myslí na vše, a tak nabízí adaptér pro nabíjení na veřejných nabíjecích stanicích.

“Náš nový Opel Rocks-e je nekompromisní v každém ohledu. Design je odvážný a čistý, rozměry jsou mimořádně kompaktní. Náš SUM jezdí čistě na elektřinu a jeho cena je bezkonkurenční. Rocks-e umožňuje chytrou a funkční elektromobilitu pro každého a bude přitahovat velkou pozornost,”

Stephen Norman, šéf prodeje a marketingu Opelu

O kolik se liší?

Rocks-e má novou tvář značky Opel Vizor, přestože to tak nemusí na první pohled vypadat. Velmi neobvyklým řešením je otevírání dveří. Dveře spolujezdce se otevírají standartně dopředu, zatímco dveře řidiče se otevírají opačným směrem alá Rolls-Royce Dawn. Dveře nejsou jediným navzájem zaměnitelným dílem. Dále to jsou i přední a zadní panely karoserie.

  Starý známý opět na scéně. Hummer EV SUV podrobně.

Při miniaturních rozměrech (délka 2,41 m; šířka 1,39 m; výška 1,5 m) nabídne zavazadelník o objemu pouhých 63 litrů. Ten nehledejme vzadu, nýbrž v prostoru pro nohy spolujezdce. Prostor nad hlavou pro pasažéry by měl být velkorysý. Podle automobilky by se do interiéru měly pohodlně usadit osoby vysoké více než 1,90 m.

Interiér je přehledný a zaměřený jen na to podstatné. Displej na první pohled zobrazuje rychlost, jízdní režim (Drive, Neutral, Reverse), stav nabití baterie, zbývající dojezd a počet ujetých kilometrů. K praktickým detailům, který potěší nejednoho teenagera, patří držák chytrého telefonu umístěný na středové konzole. Další praktické informace poskytují služby, jako je aplikace “myOpel”. Nový Rocks-e je k dispozici ve třech odlišných výbavových liniích: jako Opel Rocks-e, Opel Rocks-e “Klub” a Opel Rocks-e “TeKno”.

Dostupný společník?

Základní cena nového Opelu Rocks-e v Německu bude zjevně nižší než u malého vozu a měsíční náklady na leasing budou podobné jako u jízdenky na místní veřejnou dopravu. Rocks-e bude možné v Německu objednávat online nebo přímo u vybraných prodejců značky Opel od podzimu – další trhy budou následovat v roce 2022.

  VIDEO: Dacia Sandero Stepway propadla v losím testu. Tohle s ní nezkoušejte

Vycházet můžeme ze známých cen francouzského sourozence. Jeho dlouhodobý pronájem činí 19,99 €/měsíc (verze AMI AMI; pronájem na 48 měsíců). Pokud byste zachtěli zkusit čím dál oblíbenější car-sharing, je cena dokonce již od 0,26 €/min (nabídka Free2Move za podmínky předplatného 9,90 € za měsíc bez závazku). Jestli by se vám však nechtělo se o auto jakýmkoli způsobem dělit, lze si AMI koupit už za 6 000 €. Cenu ve Francii sníží odpočitatelný ekologický bonus 900 €.

Jestli zaujme mladé řidiče vozítko ještě menší než kdysi vyráběný Opel Adam, záleží až na lokální dostupnosti a hlavně ceně. Málokdo má na účtě v 15 letech zhruba 150000 Kč, přesto se jedná o téměř poloviční cenu dvoutaktního Aixamu.

Reklamy