fbpx

Opel vrátí do hry sportovní vozy v rámci podznačky GSe

Novinky

Written by:


S ukončením výroby modelu Insignia v letošním roce se Opel oficiálně loučí se sportovními vozy a přestává používat označení OPC úplně. Z Rüsselsheimu zaznívají informace o návratu sportovních vozů! Návrat chystají pod znaky GSe

Ta kdysi u modelů Commodore GS/E a Monza GSE znamenala “Grand Sport Einspritzung” (Grand Sport Injection), ale napříště bude tato zkratka znamenat “Grand Sport electric”. Inu v duchu doby elektrické.

Dočkáme se i se spalovacími motory

GSe (s malým písmenem “e”), o němž se mluví jako o nové podznačce nejvyšší řady, bude díky individuálnímu naladění podvozku a rozsáhlému testování na Autobahnu označovat “dynamické vozy, s nimiž je radost jezdit”. Opel používá slovo “elektrifikovaný”, nikoliv pouze “elektrický”.

Logicky by tento přídomek mohly dostat kromě elektromobilů i některé plug-in hybridy. Příchod nových sportovních modelů lze očekávat dříve než do roku 2028. Sice už za dva roky všechny modely německé značky budou mít elektrifikovaný derivát, ale právě do roku 2028 je možnost nabízet i vozy se spalovacími motory, než se v Evropě od nich zcela upustí.

  Nová Honda CR-V: broušení drahokamu k dokonalosti

První vlaštovka modelu GSe

Poprvé příchod něčeho nového bylo předznamenáno v květnu 2021, kdy Opel představil koncept Manta GSe ElektroMOD. Tehdy se jednalo pouze o grafický nápis z LED diod v přední masce. Nové logo tedy poprvé můžeme vidět až dnes.

Opel Manta GSe ElektroMOD

Obrázek 1 z 20

Zatím není jasné, který model bude první, který se dočká úpravy GSe. Opel však uvedl, že Manta se vrátí v roce 2025 jako elektromobil ve tvaru crossoveru. Již bylo potvrzeno, že nástupce modelu Insignia upustí od spalovacích motorů. Předpokládá se, že se pracuje na ostré elektrické Astře. To by obvykle znamenalo derivát GSi nebo OPC, ale nakonec by se mohl jmenovat Astra GSe.

Její premiéra je jen otázkou času. Sesterská značka Peugeot přišla tento týden s modelem E-308 v provedení hatchback i kombi. Verze GSe by měla ale výkon ještě dál vyšroubovat. Nový elektromotor z E-308 s výkonem pouhých 156 koní (115 kW) a točivý moment 260 newtonmetrů zrovna nezní sportovně.

Reklamy