fbpx

Pagani Huayra R je další nelegální bestie

Pagani ukončuje v pořádném stylu životní cyklus dalšího modelu značky. Huayra R nabídne stejné pocity a zážitky za volantem jako před 13 lety Zonda R.

NovinkyTOP

Written by:


Pagani ukázalo další bestii, navazující na speciální Pagani Zonda R. Dnes se ukázal duchovní pokračovatel Pagani Huayra R.

Pagani Huayra R

Obrázek 1 z 8

Jak to celé začalo

V roce 2008 představila automobilka Pagani vůz, který nebyl homologován pro silniční provoz, překvapující některými svými parametry, mezi něž patřil například famózní řev V12 z dílen AMG. Motor dával 750 koní a točivý moment 710 Nm. Karbonová vlákna tvořila podstatnou část karosérie, což se pozitivně promítlo na výsledné hmotnosti těsně nad 1000 kg. Vzniklo pouhých 25 exemplářů.

Nástupce bral inpiraci všude

Jak jsem naznačil v nadpisu, nebudete úplně nadšení z jednoho, alespoň podle mě důležitého, handicapu, ale k tomu až později. Podobně jako u Zondy, také Huayra končí svou kariéru právě touto okruhovou sérií.

„Dnešní závodní vozy jsou zaměřeny výradně na aerodynamiku a jsou z velké části produktem aerodynamického tunelu. V 60. a 70. letech však byla auta velmi rychlá, jistě nebezpečná, ale krásná. Prototypové sportovní vozy, jako Ferrari P4 nebo Ford GT40 nebo vozy LeMans, měly mimořádně atraktivní linie, které jsou dodnes obrovským zdrojem inspirace pro naše vozy. Porsche 917 je můj oblíbený díky romantickému, ale odvážnému tvaru, který působí dojmem velmi rychlého vozu. Je krásný elegantní a nadčasový. Z této touhy po svobodě a ze zkušeností Zondy R a automobilů minulosti vyšla myšlenka Huayra R jako závan čerstvého vzduchu.” řekl ve videu Horacio Pagani.

  Starý známý opět na scéně. Hummer EV SUV podrobně.

Další inspirací pro Pagani Huayra R byl zvuk motoru V12. Cílem bylo dosáhnout stejné zvukové stopy, jakou mají monoposty F1, ty staré formule F1. Omezen musel být kvůli platným regulacím FIA na “pouhých” 110 decibelů!

Hlavní je požitek z jízdy

Už před 13 lety nešlo o Pagani Zonda R říct, že jí chyběl výkon. Totéž určitě neřekne nikdo ani o nové Huayra R. V tiskové zprávě je Huayra R skloňována jako extrémní, nezkrocené auto, vyvinuté bez pravidel s vyjímkou nejvyšší bezpečnosti, s jedniným cílem – nabídnout nekompromisní výkon.

Srdcem Huayra R je dvanáctiválcový, 6litrový závodní motor s atmosférickým sáním s uspořádáním do V. Navržený byl od základu ve spolupráci s HWA AG. Úkolem bylo navrhnout nejlehčí, nejvýkonnější a nejúčinnější V12, který byl připraven na trať. Výkon je 850 koní (625 kW) při 8250 ot./min a maximální točivý moment 750 Nm je k dispozici v rozmezí 5500 až 8300 ot./min. Pro zajištění maximální účinnosti z hlediska termodynamiky a autonomie byl namontován systém přímého vstřikování s tlakem 200 barů.

Co říct na závěr?

Série bude čítat pouze 30 kusů. A pozor, Pagani odtajnilo rovnou cenu! Základní cena bez daně činí 2,6 milionu euro. Jak jsem již předtím naznačil, Huayra R podědila po modelu Zonda R i to špatné. Huayra R není homologována pro silniční provoz. Budoucí majitele to ovšem asi omezovat nebude. Pagani se nechalo slyšet, že pár exemplářů je ještě volných!

  Peugeot odhalil nový závodní speciál 308TCR pro rok 2018

Bude se mi stýskat Huayro. Bylo to krásných 7 let. A už se nemůžu dočkat, s čím vyrukuje Horacio Pagani příště!

Reklamy