Peugeot 508 nepochybně patřil a patří mezi jedny z nejatraktivnějších vozů střední třídy. Podle produktového ředitele Jerome Micherôn se Peugeot se snaží myslet jinak, nekonvenčně. Prvním takovým vozem je současný Peugeot 508. Podle něj je prvním krokem na cestě k „evoluci tradičního vozu typu sedan“ se siluetou ve stylu kupé a sportovním zaměřením. Na něj navázal model 408 a další budou v tomto trendu pokračovat. Nyní se dočkal důkladné modernizace, která přinesla změny zvenčí i zevnitř.
Víc lví, víc dravý
Duo sedanu a kombi střední třídy přechází na upravený znak lva a rozměrnější masku chladiče, kterou lemují štíhlejší světlomety. Elegantnější světla, vybavená maticovou LED technologií, zahrnují známý podpis tří drápů pro denní svícení do jednoho modulu. Denní svícení v podobě jednoho klu ustupuje designu, se kterým přišel soutěžní speciál 9X8 a nedávno koncept Inception. Upravený je také nárazník. Sportovně laděný model 508 PSE pak má masku a prostor pod světly lakovaný černě.
Peugeot představil nový design: elektromobily na všech frontách | AutoZoom (auto-zoom.cz)
Při přesunu dozadu se full-LED zadní světla pyšní novým pojetím stejného motivu tří drápů ve stylu nové generace 308. Zákazníci si budou moci vybrat ze tří nových barev (bílá Okenite, šedá Titanium, modrá Eclipse), tří úrovní výbavy (Allure, GT, Peugeot Sport Engineered). Facelift s sebou přinesl několik nových designů kol z lehkých slitin o velikosti od 17 do 20 palců. Pro vrcholnou verzi PSE francouzská značka montuje pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S.
Pokud vstoupíme do interiéru, modely 508 Sedan a SW sdílejí aktualizovaný 10palcový infotainment a přepracovaný volič převodovky pro osmistupňovou automatickou převodovku, která je standardem pro celou modelovou řadu. V závislosti na motoru je k dispozici několik jízdních režimů (Electric, Eco, Hybrid, Normal, Sport, 4WD) a nastavení odpružení (Normal, Sport, Comfort). Za malým volantem se nachází 12palcový plně digitální přístrojový štít.
Vůz je příjemně vybaven vším možným. Výbava zahrnuje prvky jako vyhřívané čelní sklo a elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru až po systém nočního vidění a adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go. Peugeot dává modelu 508 k dispozici také kamery s vysokým rozlišením pro parkování. Pomohou si spolu s funkcí rozpoznávání dopravních značek a aktivním varováním před opuštěním jízdního pruhu s korekcí jízdního pruhu. Nechybí ani efektní zvukový systém Focal s 10 reproduktory a subwooferem.
Vstříc odpůrcům
Co se týče motorů, základ nově tvoří zážehový 1.2 PureTech s turbodmychadlem s výkonem 130 koní. Alternativně mohou zákazníci sáhnout po čtyřválcovém turbodieselu 1,5 BlueHDI se shodným výkonem. Pro Afriku, Střední východ a Asii model 508 nabídne také čtyřválec o objemu 1.6 litru a výkonu 218 koní.
Celkem bude na výběr ze tří plug-in hybridních pohonných jednotek. Úplnou novinkou je provedení s pohonem předních kol s kombinovaným výkonem 180 koní (zážehový motor 150 k + 81 kW elektromotor. Střední cestou bude aktuálně již nabízený Hybrid 225 e-EAT8. Ten se může pochlubit již výkonem 225 koní, přičemž elektromotor má stejný výkon, ale posílený je zážehový čtyřválec o 30 koní. Pokud byste volili verzi 508 PSE, získáte benzinový motor o výkonu 200 k a opět elektromotor o výkonu 81 kW. O pohon všech kol se stará přidaný elektromotor o výkonu 83 kW na zadní nápravu. Dohromady dávají výkon 360 koní a spojen je opět s osmistupňovým automatem.
Trojice modelů PHEV využívá 12,4kWh akumulátor, který můžete dobíjet standardní 3,7kW nabíječkou nebo volitelnou 7,4kW nabíječkou, která je součástí standardní výbavy vlajkové lodi PSE.
Do prodeje vstoupí již brzy
Minulý rok si model 508 připsal 94 nových vozů na našem trhu. Peugeot uvede facelift modelu 508 do prodeje letos v létě. Výroba modernizovaného Peugeotu 508 bude probíhat ve francouzské továrně Mulhouse. Aktuálně model 508 začíná na částce 1015000 Kč s naftovým motorem.