fbpx

Peugeot E-308 a E-308 SW: nový motor, delší dojezd!

Novinky

Written by:


Už před rokem jsem vás informoval o příchodu čistě elektrické verze nového hatchbacku 308. Čekání dnešním dnem pominulo. Navíc Peugeot napěchoval svůj nový model zcela novou technikou! Půjde E-308 po titulu nejlepšího elektromobilu skupiny Stellantis?

Společnost Stellantis se netajila tím, že bude vyvíjet od každého svého modelu čistě elektrickou variantu. Brzy se navíc všechny automobilky budou specializovat pouze na vývoj bezemisních modelů.

Nenápadný tichošlápek

Pokud byste si mysleli, že novinka přinese zcela jiný design oproti vozům se spalovacím motorem, budete zklamáni. Peugeot E-308 sází na velmi povedený design nastolený základní “třistaosmičkou”. Dle prvních uveřejněných fotografií, kterých není bohužel mnoho, si lze všimnout na první pohled nových 18palcových litých kol, které splňují větší nárok na nižší aerodynamický odpor. Přední maska by měla podobně jako ostatní elektromobily s lvem ve znaku nabídnout stejný barevný odstín.

Nový je znak “E” značící čistě elektrické varianty modelů v portfoliu.

Peugeot E-308 a E-308 SW

Obrázek 1 z 4

Co tedy nabídne

Peugeot E-308 nabídne na stejné platformě EMP2 (jako verze se spalovacími motory) se spoléhá na baterii nové generace. Její využitelná kapacita je slušných 51 kWh. Baterie pracuje při napětí 400 V a má nové chemické složení: 80 % niklu, 10 % manganu a 10 % kobaltu. Plně nabitá má dostatek šťávy pro dojezd více než 400 kilometrů v cyklu WLTP! V porovnání se jedná o 125 kilometrů delší dojezd, než má Volkswagen ID.3 se spotřebou 16,4 kWh. Francouz usrkává z baterie pouze 12,7 kWh/100 km.

  TOP10: Nejlepší televizní reklamy Peugeotu

Přední část a spodní část karoserie byly jemně upraveny pro lepší aerodynamiku a ke stejnému účelu slouží i nové pneumatiky s nízkým třením. Peugeot přidal jízdní režim “BRAKE”, který zvýrazňuje zpomalení, když řidič uvolní plynový pedál, aby se zlepšila rekuperace energie. Nejedná se však o řešení i-Pedal jako má například Hyundai IONIQ 5. Nabíjení z maximálního podporovaného výkonu 100 kW zabere z 20 na 80 % méně než 25 minut.

Model E-308, který je k dispozici v karosářských verzích hatchback a kombi, využívá nově vyvinutý elektromotor. Narozdíl od současných elektromobilů DS, Opel nebo Fiat, nenabídne elektromotor 136 k (100 kW), ale o výkonu 156 koní (115 kW) a točivém momentu 260 newtonmetrů. O výkonu se zatím nic neříká, kromě příslibu “okamžité odezvy”, jak se dá očekávat od elektromobilu, který poskytuje točivý moment prakticky okamžitě.

Výbavy a vstup na trh

Po roce napínání zákazníky čeká téměř další rok čekání. Peugeot E-308 se bude prodávat od poloviny příštího roku ve výbavových stupních Allure a GT. Zákazníci si mohou elektrický hatchback nebo kombi zakoupit přímo na webových stránkách společnosti, a dokonce vyměnit svůj starý vůz i financovat nový nákup prostřednictvím online platformy. Elektromobil jim bude doručen až domů bez jakýchkoli dalších nákladů.

  PSA představilo trojici bezemisních dodávek

Pro evropský a světový trh se budou vyrábět ve francouzských Mylhúzách.

Ale co to…

Na závěr Peugeot uvádí, že E-308 SW je, cituji: “První elektrické kombi od evropského výrobce”. No ale co takové Porsche Taycan Sport, potažmo Cross Turismo? Bezemisní kombi vzniká v Zuffenhausenu, v Německu. Chybička se vloudila. Každopádně E-308 SW nebude mít dlouho snadný život. Z Číny se zanedlouho do Evropy dostane britský elektrický kombík MG5 Electric.

Suma sumárum

Doba elektrická je tu. Než přijde sourozenec Opel Astra-e se stejným technickým základem, bude francouzský model hrdě označován za nejlepší elektromobil v segmentu C. Jedná se o další zásah ID.3, která měla být plnohodnotnou náhradou klasického Golfu. Nezbývá si počkat na osobní setkání na českých silnicích a ověřit si ten dojezd.

Reklamy