fbpx

Peugeot e-308 se na trh dostane už za dva roky!

Novinky

Written by:


Peugeot teprve nedávno představil novou generaci hatchbacku 308. Podle aktuální strategie francouzské značky lze očekávat příchod čistě elektrického hatchbacku s označením e-308.

Peugeot e-308 jako kladivo na Volkswagen ID.3?

Už nyní se objevují spekulace, jestli nová generace “třistaosmičky” v mnohém nepřekoná Volkswagen Golf osmé generace. Totéž by mohlo platit pro nástupce e-Golfu, model ID. 3.

Tuto informaci prozradil pro Automotive News mluvčí francouzské značky. Bohužel dodal, že na další podrobnosti je „příliš brzy“. Nyní tedy zatím víme jen to, že plně elektrická verze modelu 308 dorazí na trh v roce 2023 jako přímý konkurent Volkswagenu ID.3. V rychlém srovnání – na délku francouzský hatchback překonává ID.3 o 98 mm (4360 mm vs 4262 mm), v souboji délky rozvoru naopak vítězí německý elektromobil o rovných 9 centimetrů (2765 mm vs 2675 mm).

Zatím zůstává spekulací, jakou platformu Peugeot pro model e-308 použije. Zdá se, že existují dvě nejpravděpodobnější možnosti – jednou je architektura malých automobilů e-CMP, kterou využívá například nový Citroën ë-C4 a která umožňuje použití plně elektrických pohonných jednotek. Citroën by však podle dřívějších zpráv měl plnit roli cenově dostupné značky a naopak Peugeot by měl zamířit výš. Právě tento fakt částečně vylučuje použití platformy e-CMP pro model e-308.

Budoucí architektura Peugeot e-VMP, která bude v zásadě jen adaptovaná platforma EMP2 pro zástavbu bateriemi, kterou používá nový Peugeot 308, se jeví jako pravděpodobnější řešení. Nová platforma, na které by měl vyrůst elektromobil e-308, bude debutovat s novou generací crossoveru 3008. Ten má premiéru plánovanou na tentýž rok 2023 a mohla by být použita také pro čistě elektrickou 308. Vše je prozatím na vlnách spekulací. Nezbývá než počkat na bližší informace. V rámci spolupráce značek v koncernu Stellantis lze očekávat podobnou techniku v chystané generaci Opel Astra.

  Audi v Čechách zahajuje prodej nového modelu RS 4 Avant

Nový Peugeot 308

Jestli vám unikla premiéra nové generace, jsou přesně pro vás následující odstavce, kde v hlavních bodech představíme už třetí generaci modelu 308.

Novinka už při odkrývání ukázala zcela nové logo, které je nyní 2D. Originálně je umístěno také na blatnících vozu. Evolucí prošla zadní světla, která stále imitují drápnutí šelmy. Přední část pokračuje ve stylu jiných nových modelů značky. Velká maska, která je opticky protažená pod světla, která jsou tandardně diodová a za příplatek nabídnou dokonce full-LED.

Motorizace

Nabídka motorů se přizpůsobila dnešním přísným emisním normám. Na výběr tak zbyly dvě výkonové verze zážehového tříválce 1.2 PureTech (81 kW a 96 kW) a jediný turbodiesel 1.5 BlueHDi (96 kW). Šestistupňová manuální a osmistupňová automatická převodovka jsou k dispozici jak pro zážehové, tak pro ty vznětové jednotky. Základní 1.2 PureTech je ovšem spárován jen s 6st. manuálem.

Oproti minulé generaci přibyly hned dva plug-in hybridy, které roztáčí přední nápravu. Elektromotor s výkonem 81 kW a lithium-iontové baterie s kapacitou 12,4 kWh spolupracuje s 1.6 PureTech (110 kW) v základní verzi Hybrid 180, jejíž celkový výkon je 132 kW. Hybrid 225 poskytne stejný výkon jen ze silnějšího provedení 1.6 PureTech (132 kW). Celkový výkon soustavy tudíž činí 162 kW.

  Škoda plánuje velkou SUV ofenzivu

Interiér vozu pokračuje ve stylu značky. Pro nezasvěcené se jedná o volant s malým průměrem, nad nímž se tyčí nově digitální přístrojový štít. Do palubní desky je začleněn ve vyšších verzích až 10palcový dotykový displej multimediálního systému. Pod ním nalezneme (díky Bohu) základní tlačítka, evokující klavírní klapky. Prostor pro pasažéry se zvětšil. Totéž platí o zavazadelníku, který nově nabídne objem až 412 litrů dle metodiky VDA. Plug-in hybrid kvůli bateriím nabídne průměrných 361 litrů pro vaše zavazadla.

Kdy přijde na trh a na jaké další deriváty se můžeme těšit?

Základní 308 můžeme očekávat v druhé polovině letošního roku. Jisté je také představení praktičtější verze kombi 308 SW. Naopak, podobně jako u malého hatchbacku, se máme rozloučit s ostrou verzí GTi. Ascariss Design si pohráli s myšlenkou, kdyby ostrá verze přeci jen vznikla. Úplným sc-fi z pohledu dnešních preferencí je model nová 308 nahoře bez!

Reklamy