fbpx

Polestar 2 BST Edition 230: sportovní sedan podruhé

Novinky

Written by:

Automobilka Polestar spadající do obrovské čínské rodiny Geely dnes představila již druhou sportovní verzi modelu Polestar 2. Nová limitovaná edice Polestar 2 BST Edition 230 dává větší důraz na styl. Výkonem ale umí oslnit taky.

Značka Polestar si za relativně krátkou historii prošla výraznou změnou. Zpočátku coby podznačka švédské automobilky Volvo upravovala konzervativní modely na výkonné vozy s opravdu sportovními vlastnostmi. Polestar se dokonce účastnil soutěží WTCC. Celkem brzy se ale osamostatnila, aby tvořila ryze sportovní Volva. Krátce na to do těchto plánů vstoupila chuť vyrábět elektromobily. Zcela nové prostředí Polestar dobývalo s krásným hybridním kupé. To nezakrývalo příbuznost s Volvem, když okopírovalo design jeho nejnovějších modelů. Tento showcar doplnil zvýšený elektrický sedan Polestar 2. Až teprve nedávno se k němu připojil Polestar3, elektrické SUV se svébytným designem.

Původní myšlence, dělat sportovní vozy se však ani jeden model moc nepřiblížil. Polestar 1 byl spíše grand tourer polykající stovky kilometrů po severských silnicích. Elektrické modely nenabídly od počátku dost přímé a tvrdší nastavení, které by sportovněji laděné vozy měly nabídnout. Dost možná tomu pomůže nové sportovní oddělení Polestar Engineered, které vyvinulo nový Polestar 2 BST Edition 230. Brzy by dokonce měl přijít duchovní nástupce Polestar 1, který bude více spoléhat na ekologické materiály a čistě elektrický pohon.

Vyslyšení zákazníků

Po tom, co v roce 2021 na Festivalu rychlosti v Goodwoodu Polestar ukázal sportovní Polestar 2, se zvedla vlna zájmu o produkční verzi tohoto vozu. Netrvalo dlouho a vznikla limitovaná edice Polestar 2 BST Edition 270. Aby ale ukojila neuhasínající plamen, po krátké pauze představila nový Polestar 2 BST Edition 230, který debutuje jako stylovější verze modelu BST 270.

Edice BST 230 je po edici BST 270 druhou limitovanou verzí modelu Polestar 2. Model Polestar 2 BST Edition 230, vyvinutý v rámci portfolia Polestar Engineered, přejímá stejné úpravy podvozku jako původní edice BST, přičemž se více zaměřuje na výkonné konstrukční detaily.

  Citroën My Ami Buggy: 50 kusů vyprodáno za 18 minut!

Mezi ně patří exkluzivní zelený lak Nebula a textilie MicroSuede pro sedadla a nový potah volantu, které vznikly z částečně recyklované textilie Nubuck. Zákazníci si také mohou vybrat černý lak karoserie Space. Na přání je k dispozici pruh karoserie po celé délce pro obě barvy karoserie.

„Limitované série, jako je edice 230 BST, nám umožňují rychleji a kreativněji zkoumat barvy, grafiku a materiály,“ říká Thomas Ingenlath, generální ředitel společnosti Polestar. K dalším stylistickým vylepšením patří prahy a obklady lakované v barvě karoserie a kryty zrcátek ve vysoce lesklé černé barvě.

Síla mu rozhodně nechybí!

Polestar 2 BST Edition 230 disponuje dvoumotorovým elektrickým pohonným ústrojím, které dosahuje celkového výkonu 476 koní (350 kW) a točivého momentu 680 newtonmetrů. Díky tomu zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 205 km/h.

Tato limitovaná edice Polestar 2 však nabízí víc než jen rychlost v přímce. Vůz přejímá všechna vylepšení podvozku, která byla poprvé k vidění u modelu Polestar 2 BST Edition 270. Patří mezi ně o 25 milimetrů nižší světlá výška, speciálně vyvinuté dvoucestně nastavitelné tlumiče Öhlins, přední vzpěra, o 20 procent tužší pružiny a jedinečná 21palcová kovaná kola z lehké slitiny. Černé ráfky, inspirované těmi z modelu Polestar 1, obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 245/35 R21 vyvinutých speciálně pro vozy edice BST.

Že se myslelo na všechno pro závodní používání dokazuje Polestar 2 BST Edition 230 svým brzdným systémem. O bezpečné zastavení se starají čtyřpístkové vrtané a ventilované přední brzdové kotouče značky Brembo o průměru 400 milimetrů. Na zadní nápravě jsou standardní jednopístkové ventilované kotouče o průměru 390 mm.

Polestar 2 BST Edition 230

Obrázek 1 z 22

Pro nás je a není…

Jak napovídá název speciální edice, Polestar vyrobí celkem 230 kusů pro evropské a severoamerické trhy. Zákazníci si jej mohou ihned objednat na stránkách Polestar.com, přičemž dodávky se očekávají od třetího čtvrtletí roku 2023. Bohužel k nám se oficiálně nepodívá. Nejblíž byste pro nový Polestar museli do Rakouska nebo Německa.

  Sedmdesátky na scénu! Opel Manta se vrací!

Závan elektrické severské technologie najdete v modelech XC40 Recharge, C40 Recharge nebo zbrusu nové vlajkové lodi EX90. Ta se nedávno oficiálně začala prodávat na českém trhu.

Znáte předešlou edici BST 270?

Sportovní elektrifikovaná odnož Volva, nedávno po modernizaci modelu Polestar 2 odhalila jeho drsnější verzi s názvem BST Edition 270. Ani tehdy nešlo jen o kosmetický paket, protože výrobce se snažil, aby vůz působil sportovněji v zatáčkách a také lépe reagoval na povely řidiče.

Toho se dosáhlo díky vylepšení odpružení. Model byl o 25 milimetrů nižší, dostal obousměrně nastavitelné tlumiče Ohlins, tužší pružiny zhruba o 20 procent a novou výztuhu přední vzpěry, která dále pomáhá zlepšit odezvu. Na tlumičích je opravdu skvělé, že je lze nastavit pomocí samostatných nádržek a ovladačů, které můžete otáčet zpod kapoty. Odpadá tak potřeba dalšího speciálního nářadí, abyste si nastavili odpružení podle svých představ.

Výkon nabízel shodný jako s nejnovějším BST Edition 230 tedy 476 koní a 680 Nm točivého momentu. Čtyřpístkové třmeny byly zlaté barvy.

Vyrobilo se pouze 270 exemplářů Polestar 2 BST, přičemž do USA se jich dostane maximálně 55, do Kanady necelých 15 a do Velké Británie a Irska 40. Zbytek se rozdělil mezi hlavní trhy, kde měl Polestar oficiální zastoupení. Prodejní cena byla v USA nějakých 75 500 dolarů plus dalších 5 000 dolarů se připlácelo za polep celé karoserie nebo jen pruh za 1 000 dolarů.

Na speciálně upravený Polestar 2, který jsme ukázali na Festivalu rychlosti v Goodwoodu v roce 2021, jsme měli skvělé reakce a ohlasy nám daly jasně najevo – měli bychom vytvořit podobnou verzi pro sériovou výrobu.

Thomas Ingenlath, generální ředitel společnosti Polestar
Reklamy