fbpx

Poslední Bugatti Divo opouští továrnu na rychlost

Novinky

Written by:


Bugatti postavilo poslední Divo na základu hypersportu Chiron a podle automobilky se jedná se o první karosářský projekt molsheimské značky v 21. století.

Nový šéf rozčeřil vody

Jestli něco bezpochyby nelze upřít novému šéfovi značky Bugatti, je to, že značku Bugatti vrátil takové to nepopsatelné TO. Oním TO je jedinečnost vyrobených vozů, podobná, jakou mají umělecká díla. Bugatti Divo se tak právoplatně pyšní titulem prvním modelem Bugatti za 21. století, které vzniklo překarosováním jiného modelu. Dříve se jednalo oběžné praktiky těchto exkluzivních automobilek. Nejen, že vydělalo nemalé peníze, ale hlavně přilákalo nové zákazníky.

“Hodně jsem o tradici Bugatti četl, podíval jsem se na ikonické karoserie vyráběné ve 20. a 30. letech minulého století a začal jsem přemýšlet, zda bychom tento vynikající přínos nemohli přenést do moderní éry společnosti,” vzpomíná Winkelmann. Krátce poté už designéři a inženýři Bugatti pracovali na novém modelu a Divo pak bylo na jaře 2018 představeno vybraným zákazníkům Chironu na diskrétních individuálních schůzkách. Jestli touto cestou půjde i nadále v nově vzniklém partnerství s chorvatským Rimacem, je otázkou.

Jedinečnost s odkazem na EB110 na prvním místě

Poslední Divo, které opustí brány Molsheimu, nese lak stejného odstínu Bugatti EB 110 LM Blue, který na sobě měl poslední oficiální tovární závodní vůz Bugatti v Le Mans. Zvenku i uvnitř je doplněné o tmavě modrý karbon. Třešničkou na dortu jsou pak zlatá litá kola. V interiéru spojují barvy French Racing Blue a Deep Blue a matně šedé karbonové prvky historii se současností.

  Mazda CX-5 prošla modernizací pro rok 2022

Bugatti Divo

Obrázek 1 z 6

Bugatti Divo představuje milník ve více než 110leté historii značky Bugatti, která je bohatá na výjimečné vozy. Svým novým designem se vizuálně i technicky velmi liší od modelu Chiron. Odlišuje se sportovnějším vzhledem. Napomáhájí tomu dodatečné vstupy vzduchu a nové LED světlomety s denním svícením ve tvar bumerangu. Záď opticky dál rozšiřují 3D zadní světlomety a zvýšený difuzor. Bugatti nastavilo podvozek a jízdní vlastnosti více směrem k agilitě a dynamice v zatáčkách, čímž dodalo modelu Divo jeho vlastní, zvláštní charakter. Vůz pohání ikonický motor W16 o objemu osmi litrů a výkonu 1 500 koní. Vzduch mu dodává nápadný kanálový přívod vzduchu NACA se středovým žebrováním na střeše.

Bugatti Divo uchvátilo každého na první pohled

“Po prvním spatření modelu Divo byla zpětná vazba od každého jednotlivého zákazníka mimořádně pozitivní,” vzpomíná Hendrik Malinowski, ředitel prodeje a provozu. “Všech 40 vozů bylo prodáno během několika týdnů po první schůzce se zákazníkem,” říká Malinowski – jinými slovy, dlouho předtím, než bylo Divo veřejně představeno světu na Concours d’Elegance v Pebble Beach v roce 2018. Se základní cenou pět milionů eur bylo Divo v té době nejdražším modelem Bugatti. To překonalo hned následující rok v Ženevě Bugatti La Voiture Noire s cenou 16,7 milionu Eur (460 milionů Kč) a rovněž se stalo nejdražším novým autem světa.

  VIDEO: Youtuber uřízl střechu Mercedesu za 5 milionů

Všechny vyprodané kusy hypersportu Divo byly unikátní, aniž by se muselo jednat o ruční výrobu. Zákazníci si mohli říct defacto cokoliv si přáli. Žádné ze 40 vyrobených Divů není identické. Mnoho zákazníků vozu Divo se rozhodlo pro kusovou výrobu a sami si vybírali barvy a materiály, jako je lak, kůže a prošívání. Přispívají tak vlastními nápady na design a vytvářejí si tak svůj vlastní, osobní vůz. Výsledkem je, že Divo je zcela na míru, zcela v souladu s tradicí stavby vozů Bugatti. Přičemž jsme o jednom netradičním Bugatti Divo psali na našem instagramovém účtu.

Historické okénko

Model je pojmenován po francouzském závodníkovi Albertu Divovi, který během 20 let získal pro Bugatti řadu závodních vítězství, mimo jiné v šesti závodech Grand Prix a dvakrát v Targa Florio. Na jeho počest a na počest centrály v Molsheimu zdobí levý a pravý přední blatník modelu Divo francouzská vlajka.

Reklamy