fbpx

Renault R5 Turbo 3E: restomod k 50. výročí

Novinky

Written by:


Renault letos slaví půl století modelu 5. Celý rok to připomíná edice lifestylových doplňků s motivy Renault 5. Na nadcházejícím pařížském autosalonu ukáže velmi zajímavý restomod. Renault R5 Turbo 3E ukazuje elektrický pohon pro závodní speciál.

Sportovní modely Renault 5 Turbo a Turbo 2 dostávají nástupce. Nový hothatch pro nevyhnutelnou elektrickou éru se stále snaží zachovat si tvar “pětky”. Petrolheady určitě zamrzí (možná naštve), že žádné turbo pod kapotou nenajdou. Stejně jako Porsche Taycan dostává vůz bez spalovacího motoru název “Turbo”, za kterým zde následuje “3E”, což signalizuje, že jde o třetí vůz v řadě a má elektrický pohon.

Renault 5 Diamant: růžový restomod oživuje francouzský šarm

Koncept je v podstatě vysoce výkonným derivátem prototypu Renault 5, který jsme viděli na začátku loňského roku. Showcar vypadá jako připravený zahrát si ve filmu Cyberpunk 2077. Pyšní se zadním křídlem, které poznáte na míle daleko. Karosérie je polepena velmi originálně. Žluté akcenty už tak výrazný koncept ještě více odliší od čehokoli jiného.

  Volkswagen uvádí na trh nový 1.5 TSI! První ho dostane T-Roc

Renault R5 Turbo 3E

Obrázek 1 z 19

Bzučí, bzučí…

Stejně jako jeho benzínoví předchůdci má i nový R5 Turbo 3E pohon zadních kol. Renault instaloval dva elektromotory – jeden pro každé kolo vzadu – a lithium-iontovou baterii o kapacitě 42 kWh umístil doprostřed pod podlahu. Tím se vrací k uspořádání motorů uprostřed vozů Turbo a Turbo 2.

Technické specifikace jsou stejně působivé jako ultraagresivní styling. Francouzská značka uvádí, že dvojice elektromotorů dosahuje celkového výkonu 375 koní (280 kW) a točivého momentu 700 newtonmetrů. To je dostatek svalů na zrychlení na 100 km/h za tři a půl sekundy a maximální rychlost 200 km/h.

Renault R5 Turbo 3E jezdí na 19palcových předních a 20palcových zadních kolech a váží 980 kilogramů, než se připočte objemný akumulátor, který se na váze přehoupne přes 520 kg. Ve výsledku tak získáte elektrický hot hatch s hmotností 1 500 kg, což v celkovém měřítku není vůbec špatné. Úplné doplnění baterie zabere nabíječce 380 V/32 A asi dvě hodiny.

Sport a machrování

Elektrický koncept je postaven na trubkovém podvozku, má ochranný rám schválený FIA a speciální režim Drift, doplněný nezbytnou vzpřímenou pákou ruční brzdy. Jestli se budete chtít zaznamenat na video při jízdě bokem, má nový koncept skvělou vychytávku. R5 Turbo 3E poskytne celkem na 10 montážních držáků pro kamery uvnitř i venku.

  Renault Scenic Concept: vše začalo před 31 lety

Renault R5 Turbo se vrátil! Výkon 400 koní nedá zalevno

Mohutná karoserie je široká 2,02 m, což je ve skutečnosti o 25 cm více než u modelu Turbo 2, což konceptu dodává impozantní postoj. Táhne se na délku 4 006 mm (včetně zadního spoileru) a je vysoký 1,32 metru, přičemž rozvor náprav měří 2,54 metru. Přední pneumatiky mají rozměr 225/35 R19, zatímco masitá zadní guma je sada 325/25 R20.

Francouz se odhalí doma

Renault vystaví R5 Turbo 3E příští měsíc na pařížském autosalonu 2022. Zatímco zavedení konceptu do výroby se neplánuje, výkonná divize společnosti Alpine pracuje na sportovním derivátu elektrického Renaultu 5.

Reklamy