Míša Sacherová patří mezi špičku evrospké driftařské scény. O tom, jak se této pohledné dívce dostala vůně benzínu a spálené gumy pod kůži i o tom, kolik gum ročně tahle holka spotřebuje se dozvíte v následujících řádcích.

1) Ahoj Míšo, vím, že tě musí ta otázka už šíleně otravovat, ale zeptat se musím. Jak se holka jako ty dostane k driftu? 

Ahoj Petře, to je v pořádku J. Když mi bylo 15 let, táta mě vzal na Strahov, kde se tenkrát jelo mistrovství Evropy King of Europe v driftech. V té době jsem už do aut zažraná byla, ale nevěděla jsem, co je to drift. Na první pohled mě to těžce zaujalo. Ten jiný styl, vůně od pneumatik a tandemové jízdy mě naprosto fascinovaly. Pár let poté jsem měla možnost se svézt jako spolujezdec v M3 e46 na rakouském okruhu Wachauring a tam přeskočila ta jiskra, musím závodit, chci jezdit bokem!

2) Drift není v Čechách zrovna tradiční forma motrosportu. Co  tě k němu tolik přitáhlo a proč tě uchvátil víc, než rally nebo okruhy? 

Jak jsem již zmínila, zaujal mě jiný styl. Rally se mi také vždy líbilo a líbí, ale drifty se mi těžce dostaly pod kůži.

 3) Co tvůj osobní život? Neměla jsi někdy v partnerském  životě problém s  tím, jak se na tvé hobby tvářil protějšek? 

Nikdy jsem neměla partnera, který by měl problém s mým koníčkem. Ba naopak. Ale nezastírám, že my ženy, co se věnujeme autům to máme o něco složitější.

 4) Co považuješ za svůj největší dosavadní úspěch a čeho bys ráda ještě dosáhla?

Ve snu by mě nenapadlo, že si podám ruku s králem driftu Keiichi Tsuchiyuo. Největší radost nám udělal, když se mu náš Soarer velice líbíl a dokonce mi předal na závodech 2x pohár. V Německu a na Slovensku. I letos mě velice potěšil pohár za 3. místo v kategorii muži šampionátu King of Europe. Určitě bych ráda proměnila do budoucna 3. místo za 1.

 5) Velká část tvého života se točí kolem aut a řízení. Jaké bylo tvé první závodní auto?

Mé první závodní auto bylo bmw E30 s motorem m30b35. Jezdila jsem s třícou poměrně dlouho. Na ní jsem se vše učila a pak tříca dokonce začala i vyhrávat. Máme ji stále a myslím, že ta do světa nikdy nepůjde J Je to srdcovka.

 6) Jak vzpomínáš na své řidičské začátky? Neměla jsi  chuť v autoškole jezdit bokem? 

Počítala jsem roky, kdy budu moci konečně řídit oficiálně. Bylo to šílené období čekat na řidičák. Kamarádi mi půjčovali auta, takže do autoškoly jsem byla už připravená. Moje nadšení z rychlé jízdy v autoškole trochu polevilo. Když jsem měla jít na svojí první hodinu autoškoly, týden předtím jsem měla težkou autonehodu. Seděla jsem na místě spolujezdce. Vylítli jsme ze silnice, auto se ve vzduchu převrátilo na bok a letěli jsme přímo do stromu. Strom promáčkl střechu pod úroveň mojí opěrky hlavy. Každý kdo viděl fotky z té nehody nechápal, že jsem vůbec naživu. To byla velmi nepříjemná zkušenost. Měla jsem velký problém sednout někomu do auta roky a i já sama jsem byla v autoškole dost nejistá. Ale stále mě to k řízení táhlo, takže jsem do autoškoly šla s límcem, pohmožděninama a sotva jsem chodila. Pamatuji si, že na mě koukali jak na blázna 😀

7) Vím, že krom driftu hodně pracuješ? V jaké sféře pracuješ a myslíš si, že se ti jednou podaří živit se pouze závoděním? 

Já mám dost náročnou práci. Měsíc mi trvalo, než jsem byla schopná napsat tento rozhovor, za což se tedy opravdu stydím. Dělám v US IT firmě, takže moje pracovní doba je neustále. Když končím, Amíci se probouzejí, takže neodcházím domů s čistou hlavou, ale beru si práci domů. Živit se závody by byl absolutní sen, ale to je nereálné.

 8) Co bys doporučila lidem, kteří mají chuť s driftem začít? 

Nebát se překážek, jít si za tím a stát si za svými sny. Není to vždy úplně jednoduché, ale pokud pro to žiješ, nenech se zastavit.

9) Jaké je tvé oblíbené jídlo a film? 

Miluju steaky a vyloženě oblíbený film asi nemám. Je toho víc.

10) Nemůžu si odpustit závěrečnou otázku. Kolik holka jako ty spotřebuje  ročně gum? 

Záleží, kolik jedu závodů. Mám na kontě i 200 pneu za rok. Tento rok to je “zatím” 150ks nových pneu a to mě čekají ještě dva závody.