fbpx

Rozhovor s Zdeňkem Fišákem o Volkswagen Festu

Před nedávnem jste si mohli přečíst reportáž z Volkswagen Festu 2020. Během této akce se mi podařilo stihnout rozhovor s organizátorem akce Zdeňkem Fišákem.

RozhovoryZajímavosti

Written by:


Ač to nevypadalo zrovna nadějně, akce Volkswagen Fest 2020 se nakonec s pár omezeními kvůli pandemii COVID-19 mohla uskutečnit. Atmosféru akce to nezkazilo a dokonce dorazilo více účastníků než minulé ročníky! Například jsme mohli vidět SPZ z celé republiky a dokonce i z Polska nebo partu nadšenců z Rakouska. Nyní je však už čas na samotný rozhovor. Pojďme se společně podívat pod pokličku dění Volkswagen Festu.

Ahoj, moc Ti děkuju, že sis na mě udělal čas. Hned bych začal základní otázkou, kde se zrodila myšlenka uskutečnit Volkswagen fest?

V první řadě bych rád zmínil, že se jedná o pátý ročník Volkswagen festu a první ročník jsem nedělal já, ale můj předchůdce, a to bylo pojmuté jako Volkswagen sraz. Když já jsem nastoupil do Volkswagen clubu, tak jsem bouchnul do stolu a řekl jsem, že to chci změnit a že z toho chci udělat festival, protože je to zakončení sezóny a pokud nepojedou podle mě, tak to dělat nebudu. Naštěstí se vedení rozhodlo, že mi budou věřit a že do toho půjdeme. První fest dopadl dobře, stejně lidi přijeli, ale celá myšlenka se zrodila asi v hlavě Tomáše Hanouska, který chtěl zorganizovat po vzoru Transporter clubu nějaký sraz i pro osobní vozy. 

Jsme na Volkswagen festu. Nabízí se tak krásně otázka, jaký Volkswagen se Ti líbí?

Jelikož za Volkswagen club už 4 roky točím a píšu recenze pro naše fanoušky, tak mi prošlo rukama hodně modelů. Nejvíc mě zaujal byl asi Arteon, který mi přišel jako pro mě ideální volba. Kdybych dostal na výběr, tak by to byl Arteon nebo kvůli rodině si vezmu nového Touarega. Samozřejmě starší modely jsou taky fajn, ale já jsem spíš na ty moderní.

Účastníci, kteří sem jezdí se musí nejdříve zaregistrovat. Řekl bys mi, jaký tady máte nejstarší Volkswagen?

Míří sem různé věkové skupiny. Nejstarší modely tu máme například jedničkového Golfa GTI, který sem vozí Roman Tvrdý, máme tu T1 Sambu a je tu každý rok. Jezdí sem i brouci. Dorazil dokonce Brouk, kterého jsme měli jako slosovatelnou výhru minulý ročník. Je to tu zastoupené všemi modely od Volkswagenu, takže si každý přijde na své.

  Scirocco oficiálně končí. Ohlédněme se za třemi generacemi německé legendy
Volkswagen Fest
Když už jsi toho Brouka zmínil. Kde se zrodila myšlenka: koupíme Brouka a budou o něj soutěžit účastníci festu? A proč Brouk?

Přišel jsem s tím já, protože před dvěma roky, když jsme udělali Volkswagen Fest, tak jsme viděli, že to někam vede, že ti lidi sem rádi jezdí, tak jsem chtěl udělat něco co v této republice není běžné . Já vím o jednom srazu Latin cruiser, kde dávají vždycky nějakou ameriku a ten koncept se mi hrozně líbil. V září po Volkswagen festu 2k18 jsem přišel s tím, že: Pojďme koupit auto a budeme o něj hrát“. Tehdy se mi v kanclu všichni vysmáli, že to prostě nejde, že jsem se zbláznil. Ale když jsme se pak o tom bavili tak 2-3 týdny, tak pak mi to bylo povoleno. Vzal jsem si to tedy na triko.

Volkswagen Fest

Pro Brouka jsme se rozhodli, protože je to taková ta ikona Volkswagenu. Je to první Volkswagen, který se vyráběl. Takže volba byla jasná. Měli jsme dokonce kontakt na kamaráda, který prodává a dováží různé Brouky, má autoservis na Brouky. Řekli jsme mu, jestli nějakého má a on ho opravdu zrovna měl. Museli jsme do něj ovšem vložit ještě peníze i čas do renovace, abychom nedali auto, za které se musíme stydět. Prostě takové, jaké má být. 

Letos se hraje o další ikonu a tou je Volkswagen Golf Cabriolet. Byla to stejně snadná volba?

Tady jsme se už trošku hádali, protože já jsem nechtěl kabriolet a Tomáš Hanousek, který je majitelem Volkswagen Clubu, ho chtěl. Že když už je léto, tak prostě bude kabriolet. No hádali jsme se asi tři týdny, ale nakonec jsme se rozhodli pro kabrio. Jedničkových Golfů s pevnou střechou je víc, než těch Kabrioletů. Takže letos dáme takovou menší raritu, která není až tak k vidění. 

Budou moci účastníci vyhrát Volkswagen i příští rok? Pokud ano, prozradil bys jaký?

Bude, ale nic ti neřeknu….

  Volkswagen zahájil prodej modelu T-Roc
Budou také nějaké menší srazy nebo zůstaneš „jen“ u tohoto Volkswagen Festu pro další roky?

Během roku organizuji menší aktivity pro členy, jako jsou třeba motokáry, ale srazy ne. Jelikož ten Volkswagen Fest mi vezme celý rok, kdy už v září, jak jsi se předtím ptal na to auto, ho musím začít hledat. Zabere to extrémně moc času a dělat tak něco podobného už nemůžu.

Připravovat celý rok festival znamená, že třeba počasí nelze vůbec předvídat. Letos si asi ale řešil o dost horší věc. Jak tebe a tvé přípravy ovlivnil corona virus?

Hodně. To ti asi nestačí co? … Když se objevil koronavirus, tak to bylo na začátku ledna a pak se začaly dělat nějaká opatření, jak se měnily počty nakažených. Já jsem ty počty sledoval, konference, vládu… prostě všechno možné a jestli do toho rizika jít nebo ne. Vždycky bude nějaké riziko. Když se to začalo rozvolňovat, tak jsme si všichni oddychli, že to bude dobrý. Na začátku června to začalo znovu stoupat a kvůli tomu jsme měli šesti hodinovou poradu, kterou si pamatuju slovo od slova. My jsme však věděli, že se ty lidi hodně těší a k tomu navíc jsem věděl, že když se jeden ten ročník neudělá, tak se vrátíš tak o pět let zpátky. Máme tu tedy sektory, měříme na bráně teplotu a k dispozici jsou dezinfekce. 

Volkswagen Fest
Minule to nevyšlo. Jak to vypadá letos? Co budeš dělat, když překonáte těch 1000 vozů?

Minulý rok to bylo něco kolem 820 a bylo to jako bys měl běžet sprint, ale zasekneš se v šatně. Letos máme na to lepší náběh, podle předem přihlášených. Ta tisícovka prostě padne a jakmile padne tak já budu tak šťastnej…

Nám nezbývá nic jiného než popřát, ať se povede chystaný Volkswagen Fest 2k21. Ještě jednou moc bych chtěl poděkovat za strávený čas při rozhovoru. Co bych závěrem vzkázal těm, co letos nedorazili? Pojďme prorazit už konečně tu magickou hranici #1000autnebonic3KdyzBudeHezky.

Reklamy