Ještě letos se SsangYong přejmenuje na KG Mobility a všechny jeho produkty dostanou nové logo KG. Tuto informaci potvrdil na začátku tohoto týdne předseda představenstva KG Group Kwak Jea-sun.
„Název – SsangYong Motor – má příznivce s dobrými vzpomínkami, ale má také bolestnou image,“ řekl Kwak zástupcům médií během akce pořádané Korejskou asociací automobilových novinářů v Soulu. „Od nynějška budou všechny vozy SsangYong vyjíždět do světa pod názvem KG. I po změně názvu se historie společnosti SsangYong Motor nezmění a (automobilka) bude mít stejné podmínky.“
Jihokorejský výrobce vozů kategorie SUV má svůj původ v automobilce původně založené v roce 1954. Název SsangYong se poprvé objevil až na konci 80. let. Později jihokorejskou automobilku koupila společnost Daewoo, následně ji vlastnily čínská SAIC Motor a indická Mahindra & Mahindra. Naposledy se vlastníkem značky v loňském roce stala společnost KG Group. Změnu názvu budou muset schválit akcionáři na zasedání v březnu tohoto roku.
Pokud změna dostane zelenou, bude podpořena také kompletní marketingovou změnou značky, včetně loga a firemní identity. Současný název společnosti se používá již 35 let a Kwak přiznal, že změna názvu byla nesmírně obtížným rozhodnutím. Podle listu The Korea Herald nový název KG Mobility pravděpodobně signalizuje možný posun v obchodní strategii SsangYongu od tradičního výrobce automobilů k firmě zaměřené na mobilitu.
Bude zajímavé sledovat, zda se změnou názvu přijde i obměna produktového portfolia a zda se ambice SsangYongu stanou globálními. V současné době značka prodává vozidla v Jižní Koreji, Austrálii, Evropě a na několika dalších trzích. Nejnovějším přírůstkem je SUV Torres. Čerpá z modelu Korando z let 1995-2007. Aktuálně prezentace proběhla pouze pro jihokorejské zákazníky.


Zdroj: The Korea Herald
Suma sumárum
Jestli se tomu opravdu tak stane, mnohým se uleví. A to hlavně s výslovností a správným psaním jejího názvu. Jestli někdo řešil čitelnost nového loga KIA, SsangYong byl na tom alespoň podle mého názoru podstatně hůř. Automobilka SsangYong se v Evropě před více než deseti lety neprezentovala zrovna dvakrát pohlednými vozy. Vzpomeňme na zmíněné Korando z devadesátých let, MPV Rodius nebo první Actyon.


Tomu je však už pár let konec. S novým portfoliem automobilka slaví úspěch. Nyní, kdy stoupla obliba SUV, nejvíce stoupla poptávka po novém Korandu nebo největším modelu Rexton, který ctí klasickou koncepci offroadu – žebřinový rám a pohon všech kol. Nedávno navíc zlevnilo na 859 900 Kč. Nabídka na našem trhu pak ještě obsahuje nejmenší model Tivoli, Grand Tivoli a velký pick-up Musso Grand.