fbpx

SsangYong Torres EVX: druhý elektromobil do party

NovinkyTOP

Written by:

SsangYong započal novou kapitolu svého života úspěšně. Jen na českém trhu si připsal za minulý rok téměř 2 tisíce nových vozů. Aby udržel krok nejen v Evropě s konkurencí, představuje již v pořadí druhý elektromobil. Tentokrát se jedná o futurističtější SsangYong Torres EVX.

Levné automobily táhnou. Tam, kde před lety začínala renesance Dacie, teď startují „nové“ zahraniční značky. Aktuálně se můžeme bavit například o britsko-čínském MG nebo jihokorejském SsangYongu. Obě totiž cílí na stejné zákazníky a obě nyní nabízí výhradně SUV se spalovacím motorem. V blízké budoucnosti, to ale druhý jmenovaný výrobce hodlá napravit. Model Torres totiž brzy dostane ekologického bratra, který by se měl podívat také na další trhy.

Jihokorejský výrobce SUV zveřejnil první oficiální snímky elektrického terénního vozu, který nese název Torres EVX. Zatím však nejsou známy všechny podrobnosti. Na rozdíl od aktuálně jediného elektromobilu v nabídce, Korando e-Motion, se novinka se však od verze se spalovacím motorem odlišuje výrazněji. Designérům z Jižní Koreje nestačilo zaslepit masku chladiče. Oni jej kompletně přeměnili!

Zcela nový Torres

Na první pohled vypadá elektrický Torres podobně jako jeho sourozenec se spalovacím motorem, který debutoval loni v červnu. Boční profil se prakticky nezměnil, ale vpředu jsou zásadní rozdíly. Přední maska modelu poháněného bateriemi je poněkud uhlazenější a uprostřed mezi LED světly v rozích horní části se nachází šest LED bodů. Trochu to pak zavání kopírováním přední masky znovuzrozeného Hummer EV. Zatímco klasický Torres vsází na klasická full-LED světla, elektrická varianta se chlubí pouze tenkým proužkem denního svícení. Hlavní světla se přesunula do rohů nárazníku. Snímky mohou klamat, ale Torres je o citelných 15 centimetrů kratší než současná generace Rextonu. Elektrická varianta bude mít téměř na chlup stejnou délku jako klasický Torres a to tedy 4,7 metru.

  SsangYong končí! Zastoupí ho značka KG Mobility

Interiér elektrického Torresu se v dnešní době v automobilovém průmyslu ne zcela populárním způsobem výrazně odlišuje od modelu s 1,5litrovým turbomotorem. Velký displej ve stylu tabletu uprostřed je nahrazen uspořádáním se dvěma obrazovkami, které se celkově podobá tomu, co nabízí BMW nebo Hyundai IONIQ 5 a 6. Konzole pod středovou obrazovkou je také jiná a zdá se, že pod ní není další displej pro systém HVAC. Zbytek přístrojové desky nevidíme, ale můžeme si všimnout, že volant je totožný. Po jeho obou stranách se nachází ovládání, co vypadá jako fyzická tlačítka. To by samozřejmě mnozí z nás uvítali.

Více informací se dozvíme koncem března

SsangYong, který se brzy oficiálně přejmenuje na KG Mobility, bohužel neprozrazuje podrobnosti o tom, co se skrývá pod slupkou modelu Torres EVX. Automobilka však již má v prodeji elektrický crossover v podobě modelu Korando e-Motion s jedním elektromotorem na přední nápravě o výkonu 190 koní.

Tento elektromobil využívá akumulátor s využitelnou kapacitou 55,3 kilowatthodiny, což mu umožňuje dojezd až 340 kilometrů na dvě nabití měřený podle cyklu WLTP. Vzhledem k robustnějšímu vzhledu a větším rozměrům modelu Torres EVX se pravděpodobně dočká výkonnější varianty pohonu. Jelikož se Torres obecně míří spíš více do terénu než jeho menší brácha Korando, mluví se také o zástavby pohonu všech kol pomocí druhého elektromotoru na zadní nápravě. Ono k tomu podbízí i doplnění názvu o EVX, které značí nejen elektrický pohon (Electric Vehicle) ale přidané X je zkratkou pro e-Xtreme.

  FORMULE E: Průvodce sezónou 2019/2020

Musíme tedy být trpělivý a počkat až do 30. března, kdy se nám ukáže oficiálně.

Reklamy