fbpx

Starý známý opět na scéně. Hummer EV SUV podrobně.

NovinkyTOP

Written by:


Je tomu skoro půl roku, co se nám představil po více než 11 letech nový Hummer. Nyní se na svět dere druhý plně elektrický model.

Hummer EV SUV 2024

Obrázek 1 z 24

Hummer EV SUV menší brácha pick-upu

SUV působí kompaktnějším dojmem, protože oproti verzi s korbou je o citelný půl metr kratší. Přesto délka 4999,5 mm a rozvor 3218 mm (-226 mm než u pick-upu) a světlá výška 406 mm znamená, že jej jen tak nepřehlédnete. Design je totožný s dříve představeným pick-upem. Jedná se tedy o úzkou horizontální masku, na niž navazují obdobně úzké světlomety. Ani v terénu se neztratí! Vynikající je brodivost s hodnotou 813 mm. V duchu zachování nejlepší průchodnosti terénem jsou kola umístěna snad co nejvíc do rohů karosérie. Nájezdový úhel pak činí 49,6 stupně, přechodový 34,4 a zadní (bez rezervy na kufru) rovných 49 stupňů!

Použití stejné techniky znamená možnost tzv. krabí chůze, kterou nově nabízí také hybridní speciál do armády. Právě díky možnosti natáčení zadních kol na opačnou, než ty přední se otočíte s tímto skoro pětimetrovým drobkem na fleku! S poloměrem otáčení 10,8 metru se chlubí například o skoro metr kratší Honda Jazz!

Nabiješ, nabiju

Asi tak nějak lze chápat funkci Power Station, díky níž podobně jako u novinek Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6 lze dobíjet jiné spotřebiče z vlastních baterek. Tato funkce není vyhrazena jen pro elektromobily, vzpomeňme v krátkosti třeba na Mitshubishi Outlander PHEV nebo Ford F-150. Hummer nabízí funkčnost generátoru (120 V / 25 A / 3 kW) a schopnost nabíjet další elektrospotřebiče (240 V / 25 A / 6 kW).

Oproti pick-upu známe také oficiální údaje o výkonu! Bude nižší, ale stále více než dostatečný. Řeč je o 610 kW a točivém momentu nad hranicí 15000 Nm! Baterie umožní dojezd přes 483 kilometrů na jedno nabití (podle zvolené specifikace). Navíc nabíjet je možné až 300 kW.

  PSA představilo trojici bezemisních dodávek

Interiér

Pouze v krátkosti si dovolím zmínit jednoduchý interiér. Vše je uklizeno do velkého displeje infotainmentu. Po sklopení zadních sedadel je tu přitom gigantický prostor o objemu 2316 litrů, s širokým vstupem 1219 mm. Všiměte si zajímavé podlahy zavazadelníku, který potěší hlavně geografology. Druhý prostor vaše zavazadla hledejme pod pod přední kapotou.

Výbava a vstup na trh

SUV získává podobně jako pick-up výbavový paket Extreme Off-Road. Ve výčtu má velké 35palcové terénní pneumatiky, uzamykatelné nápravy (vpředu systém eLocker), silnější podvozkové díly, kamery snímající povrch pod vozem a další. SUV nechybí ani variabilita s oddělitelnými panely střechy nebo elektronicky stahovatelným zadním oknem. Snímatelné panely Infinity Roof mě přivádí na otázku, proč v Americe tak prahnou po takové výbavě? Jen namátkou možnosti rychlé demontáže panelů karosérie disponuje Jeep Wrangler nebo také nový Ford Bronco! Ale nyní je však řeč o elektrickém offroadu. Na výběr budete mít rovnou mezi 8 barvami, mezi nimiž nechybí ani výrazná oranžová.

Také v případě SUV bude GMC nabízet zaváděcí, slušně vybavenou verzi Edition 1. Pick-up už se v této výbavě nenabízí a k zákazníkům se dostane už na konci letošního roku. Nové SUV se oficiálně objeví v prodeji až v roce 2023! Základní cena Hummeru EV SUV je 105.595 dolarů (zhruba 2,3 milionu korun).

Hummer EV Pick-up

Na podzim minulého roku se světu po dlouhém čekání ukázala znovuzrozená značka Hummer. Na svět přišla se zcela novým pick-upem. Mnohé překvapila zpráva plně elektrického pohonu. Ovšem po spuštění prodeje nebyl pochyb, že to byl krok špatným směrem. Snad každá automobilka, po představení důležitějšího modelu spustí takzvanou First Edition výbavu, která krom extra výbavy se vyznačuje svým limitovaným počtem vyrobených kusů. Této taktice se nevyhnula ani americká značka.

  Toyota Gazoo Racing představila novou verzi Yarisu WRC pro sezónu 2018

Pouze 10 minut trvalo, než si američtí zákazníci předobjednali tuto limitovanou edici. Mimochodem startovala na částce 112.595 dolarů – v přepočtu 2.590.000 Kč. Den po premiéře byl nový pick-up také nejvyhledávanější pojem na Google.

Nedávno se vydražil Hummer EV pick-up s číslem 001 za těžko uvěřitelných (v přepočtu) 55,5 miliónů korun!

Historické okénko: Kde se vzal Hummer?

Americká značka Hummer se specializuje výhradně na terénní automobily. S výrobou vozů pro civilisty začal v roce 1992. Zrodil se na základech vojenského vozidla M998 Humvee. HMMWV (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle) “Humvee” začalo vznikat už v roce 1979! Jeho prvotním úkolem bylo nahradit na bojišti přestárlé Jeepy Willys. V roce 1985 spatřilo světlo světa první humvee. V roce 1992 na popud Arnold Schwarzeneggera koupilo General Motors od firmy AM Motors licenci. Hummer H1 skoro totožný s “Humvee” představoval nezničitelné auto do terénu, avšak až moc hladové a veliké. Proto Hummer představil řadu H3. Jednalo se spíš o SUV, které se terénu bojí. Civilní H3 a odvozená H3T byl tržní propadák. Nedošlo na sériovou podobu menší H2 a General Motors začalo hledat kupce. Po finančních problémech a nezdařilém prodeji značky čínskému zájemci byla v roce 2010 produkce těchto automobilů ukončena.

Hummer H3T
Reklamy