fbpx

TEST: Nissan Micra – Drobná sexy Japonka

Testy

Written by:


Nissan Micra vždy platil za roztomilé městské vozítko primárně určeno pro ženy. Aktuálně tomu tak už ale není. Poslední, pátá generace Micry totiž patří dle mého názoru mezi nejlépe vypadající (a možná i nejlépe jezdící) malé hatchbacky. Nepředbíhejme ale s hodnocením a pojďme se na Micru, se kterou jsme strávili jeden testovací týden podívat podrobněji.

Z baculky modelkou

Po stránce designové prošla Micra doslova revolucí. Baculaté tvary jsou pryč a namísto nich se Micra chlubí dravým a sebevědomým vzhledem. Tomuto dojmu přidávají i rozměry vozu. Ve své třídě se totiž jedná o nejširší a zároveň nejnižší vůz. Design je samozřejmě silně subjektivní záležitost a nepochybuji o tom, že se mezi čtenáři jistě najde někdo, komu se zamlouvaly tvary minulých generaci více než ty nové. Já osobně ale Nissan musím velice pochválit. Nová Micra je designová paráda, která se v davu jen tak neztratí!

V superlativech můžeme hovořit i o interiéru. Tedy ve většině případů. Po usednutí do příjemných sedaček se ocitáme v kabině kombinující originalitu s léty ověřenými postupy. Po stránce designové vás Micra jen tak bavit nepřestane. Výrobce navíc nabízí možnost individualizace barevných panelů v interiéru. Naštěstí se Nissan nevydal cenou odlišení se za každou cenu a ergonomii ovládacích prvků nastavil ideálně tak, že při jízdě nemusíte žádné tlačítko nijak hledat a vše je tam, kde by mělo být.

  TEST: Hyundai i20 1.0 - tříválec na korejský způsob

Zajímavým prvkem je ovládání výdechů klimatizace. To mi svým řešením připomínalo Citroën C3. Bohužel pro Nissan, Citroën C3 první generace mě tímto stylem ovládání výdechů vždy rozčiloval a nejinak tomu bylo zde. Mnohem větší problém jsem měl ale s informačním a navigačním systémem, který pracoval za dotykovou obrazovkou ve středu palubní desky. Ten rychlostí svých reakcí nijak neoslní a v rámci soudobého měřítka patří mezi podprůměrné. Opomenout nesmíme samozřejmě ani prostornost interiéru. Na přední řadě sedadel si řidič i spolujezdce mohou užívat skvělá sedadla, která navíc nabízí i perfektní polohu za volantem. Ta ve mně navíc nejedou vyvolávala pocit, že sedím v pravověrném hothatchy. Horší je to už s místem na zadních sedadlech. Tam je cestování pro 3 průměrně vzrostlé dospělé
osoby rovnou zapovězeno. Ale ani pro jednoho či dva dospělé cestující nebude dlouhá cesta na zadní sedačce Micry žádný med.

Pojďme se ale už konečně přesunout k tomu nejdůležitějšímu – k jízdě. Musím se přiznat, že na Micru jsem se hodně těšil. Malé hatchbacky mám obecně velice rád a mí kolegové na její podvozek pěli samou chválu. A v prvních zatáčkách jsem pochopil proč. Micra na silnici sedí naprosto úžasně. Není sice tak tvrdá jako například Fiesta ST, přesto se do zatáčky vrhá s velkou chutí a výrazným úsměvem na tváři řidiče. Na druhou stranu, když jsem se s Microu proplétal pražskými ulicemi, necítil jsem se zrovna nejkomfortněji. Podvozek totiž v městském provozu působí dost tvrdě. Na to měla ale rozhodně vliv i velká šestnáctipalcová kola. Obecně vzato ale musím říci, že jízda s Microu je skvělý řidičský zážitek, a to už se dnes jen tak říct nedá. Bohužel tento zážitek naprosto zabíjí jedno dost podstatná věc. Tou je použitý motor. Pod kapotou testovaného vozu pracoval tříválec 0,9 Tce. Ten se sice snaží působit dynamicky a agilně, ale bohužel kvůli silnému turbo efektu se mu to v reálu moc nedaří. Na autě je cítit, že dokud se pořádně neroztočí turbo, nemá sílu a to je znát hlavně ve městě, kdy jsem byl donucen často řadit i za jízdy zpět na jedničku.

  TEST: MINI Cooper F56 – Hatchback trochu jinak

Závěr

Jaký je tedy závěrečný verdikt nad Nissanem Micra? Musím se přiznat, že jsem od Micry čekal o něco víc. Mírné zklamání ovšem přisuzuji na vrub pouze motoru. Podvozek, řízení, design i praktická stránka vozu totiž působí skvělým dojmem, a kdyby Nissan namísto něj použil agilnější atmosférický motor, mohli jsme tu mít dočinění s nejlepším malým hatchbackem.

[table id=4 /]

Reklamy