Lamborghini Venono, Ferrari LaFerrari, Bugatti Chiron nebo Lykan Hypersport. To je krátký výčet supersportů, které okupují přední příčky seznamů nejdražších aut na světě. My si ale nyní ukážeme, že těm opravdu nejdražším autům světa, nesahá zmíněná čtveřice, co se ceny týče ani po kotníky.

Ferrari 375-Plus Spider Competizione z roku 1954

Tento konkrétní kus byl prodán v roce 2014 aukční síní Bohams britského festivalu rychlosti ve městě Goodwood. Vůz poháněný vpředu uloženým vidlicovým dvanáctiválcem o objemu 4,9 litru se chlubí druhým místem, které získal v roce 1954 na slavném závodě Mille Miglia Díky tomu se cena toho vozu vyšplhala na 18 400 177 dolarů.

Ferrari 250 GT SWB California Spider z roku 1961

Tento vůz kdysi patřil bohatému průmyslníku Rogeru Bailonovi. Toho ale v 70. letech postihl bankrot a byl donucen prodat většinu svých automobilů. Ty, které prodat nedokázal ukryl do staré stodoly, kde byly nalezeny po více než třiceti letech pod silnou vrstvou časopisů. Cena vozu se v pařížské aukci v roce 2015 vyšplhala na 18 500 000 dolarů

Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider Touring z roku 1939

Tento úchvatný dvousedadlový kabriolet představuje vrchol italského motorismu třicátých let. Vůz je poháněn řadovým osmiválcem o objemu 2,9 litrů. Motor je navíc dopován dvojicí výkonných kompresorů. Původně bylo vyrobeno pouze 12 vozů této specifikace. Není proto divu, že tento konkrétní vůz byl prodán v roce 2016 za 19 800 000 dolarů.

Jaguar D-Type z roku 1955

D-Type patří mezi nejúspěšnější závodní vozy britského Jaguaru. Celkem bylo vyrobeno 71 examplářů tohoto závodního speciálu. Tento konkrétní kus, který byl prodán rovněž v roce 2016, se chlubí nejen tím, že jde o první vyrobený D-Type na světě, ale na svém účtě má i vítězství ze závodu 24 hodin Le Mans z roku 1956. Není proto divu, že se cena tohoto exempláře vyšplhala 21 780 000 dolarů

Ferrari 275 GTB/C Speciale Scaglietti z roku 1964

Jedná se o jeden ze tří vyrobených kupé této specifikace. To jej činí vzácnější než legendární 250 GTO. Vůz byl navržen za jediným účelem. Porazit v závodu Le Mans nebezpečné Fordy GT40. Jde o první Ferrari s nezávislým zavěšením zadních kol. V roce 2014 se během aukce v Monterey našel zájemce, ochotný za tento vůz utratit 26 400 000$.

Ferrari 275 GTB/4S NART Spider z roku 1967

Jde o jeden z deseti vyrobených Ferrari 275 ve specifikaci NART Spider. Tento konkrétní kus se navíc do roku 2013 patřil jednomu jedinému majiteli. To zaručuje naprosto dokonale zdokumentovanou historii a opravdu skvostný stav vozu. Opomenout nesmíme ani na fakt, že se za volantem tohoto exempláře objevil i legendární herec Steve McQeen, během natáčení snímku Aféra Thomase Crowna. Nový majitel za tento vůz v aukci utratil 27 500 000$.

Ferrari 290 MM z roku 1956

Tento vůz se chlubí naproto úchvatnou závodní minulostí. Byl postaven prakticky na míru legendárního argentinského závodníka Juana Manuela Fangia. Ten s ním odkázal vybojovat čtvrté místo v závodě Mille Miglia. Ve stejném roce se Fangiovi podařilo urvat třetí pozici na závodě 1000 km na Nurburgringu a rok poté dokonce zvítězil v závodě 1000 km v Buenos Aires. Za tento úspěšný závodní speciál zaplatil anonymní kupec 28 050 000$.

Mercedes-Benz W196 z roku 1954

Jediný zástupce značky Mercedes-Benz v našem žebříku pochází z roku 1954. Za volant tohoto monopostu pravidelně usedal již zmíněný Juan Manuel Fangio, který s ním dokázal zvítězit ve velké ceně Německa a velké ceně Švýcarska. V roce 2013 byl tento stříbrný šíp vydražen v britské Goodwoodu za 29 600 000$.

Ferrari 335S Sport Scaglietti

Druhým nejdražším automobilem na světě se po aukci konané v únoru 2016 stalo rudé Ferrari Ferrari 335S Sport Scaglietti. Jedná se o jeden ze čtyř vyrobených kusů. S tímto konkrétním vozem dokázal Wolfwang von Trips vybojovat druhé místo v závodě Mille Miglia. Následně dostal vůz výkonnější motor o objemu 4,1 litru, se kterým se mu povedlo zvítězit ve slavném závodě 24 hodin Le Mans. Vůz byl v Paříži vydražen za 35 711 359$. Zajímavostí je, že jeho novým majitelem sestál fotbalista Lionel Messi.

Ferrari 250 GTO

A konečně. Nejdražší automobilem, který svět poznal jest rudé Ferrari 250 GTO z roku 1962 s číslem podvozku 3851GT. Jedná se o jeden ze dvaceti vyrobených exemplářů. Hned několik měsíců po svém vzniku dokázal tento vůz zvítězit v závodě Tour de France. Podobně úspěšný byl po celý svůj dlouhý závodní život, který trval dlouhých 49 let. Po celou tuto dobu byl vůz v majetku jediné rodiny, které mu dopřávala tu nejlepší možnou péči. Právě díky jeho dokonalému stavu se cena za tento vůz vyšplhala během aukce v roce 2014 na neuvěřitelnou částku 38 115 000$.