K tomu abychom se bavili za volantem nutně nepotřebujeme stovky koní. Ohlédli jsme se proto zpět do uplynulých 20 let a vybrali pro vás 10 nejlepších aut, která uhranula nabízenou zábavou za volente a přitom jejich motor nenabízel ani 100 koní.

1. FIAT PANDA 100HP

Je zajímavé, že nejlepší “hothatch”, který Fiat představil v roce 2006 vlastně vůbc žádným hothatchem nebyl. Přesto si lidé “sporotvní” verze roztomilé Pandy zamilovali a milují ji dodnes.

 

2. FORD SPORTKA

Když se mluví o sportovní verze malého Fordu Ka, každý si vybaví kabrio StreetKa a možná i herečku Kylie Minoque. Jenže jestli hledáte opravdovou zábavu, sáhnětě po verzi Sportka s jednoduchou šestnáctistovku o výkonu 93 koní.

 

3. CATERHAM 160

Caterham světu ukázal, že nejpomalejší nutně neznamená nejhorší. Naopak! Tahle verze, odakzující na původní Lotus 7 s tříválcem Suzuki o výkonu 79 koní je totiž označována za nejzábavnější Caterham současnosti!

 

4. FORD PUMA 1.4

Malé kupé postavené na základě Fiesty pochází z pera Iana Calluma který současně působl jako šéfdesigner TWR. Všichni vzpomínají na závodní verzi Racing Puma s motorem 1.7 od Yamahy, jenže tu byla i verze s motorem 1,4 litru o výkonu 88 koní, která měla taky co nabídnout!

 

5. MAZDA MX-5 88BHP

Rychlost nikdy nebyla výhodou Mazdy MX-5. Dvojnásob to platilo u verze z 89 koňovou šestnáctistovkou, kterou Japonci do MX-5 montovali na konci výroby 1. generace. Z 0 na 100 km/h za 10,3sekundy opravdu není nic extra. Pořád šlo ale o milovanou MX-5 a i tak šla na dračku.

 

6. CITROËN SAXO VTR

Saxo patřilo mezi nejoblíbenější hatchbacky 90. let a dvojnásob to platilo o ostré verzi VTS se 117 koňmi. Kdo na ní nedosáhl, musel si vystačit s variantou VTR. Ta vypadala opticky téměř stejně, pod kapotou jí ale pracovala slabší šestnáctistovka s 89 koňmi.

 

7. MINI COOPER

Mini z konec 90. let je snad všechno jen ne rychlé. Navíc ta příšerná pozice za volantem a jen 4 převodové stupně. Ale víte co? Stejně je boží!

8. SUZUKI CAPPUCCINO

Není to jen o Mazdě! Zábavný roadster dokázalo ostavit i Suzuki. Malý roadster Cappuchino nabízel slabých 64 koní. Na druhou stranu vážil jen něco málo přes 700 kilo a váhu měl ideálně rozloženou mezi obě nápravy. My ho bohužel prakticky neznáme. Do Evropy se dostalo jen pár kusů a všechny pouze s pravostranným řízením.

 

9. SMART ROADSTER

Smart se rohodl prcka ForTwo protáhnout a zplácnout. Výsledkem byl spoťák s jednoduchým názvem Roadster, který i dnes vypadá skvěle.

 

10. MINI ONE

Jasně, když Mini tak Cooper. Jenže když se zamyslíte, ono i menší  One má co nabídnout. Je výrazně levnější a i když nabízí jen 89 koní namísto 114, které má Cooper, pohání ho stejný motor. Stačí tedy jen šikovný kamarád, přemapovat a hurá, máte One s výkonem Coopra.

ZDROJ: DRIVETRIBE