fbpx

Toyota GR86 s turbem? Nemá daleko do výroby!

Novinky

Written by:


Jedna z posledních cenově dostupných sportovních vozů stále drží Toyota s modelem GR86. Loňský rok vstoupila na trh s již druhou generací s větším motorem, který přinesl o něco vyšší výkon. Plný potenciál platformy podle mnohých fanoušků však není využitý. Toyota GR86 s turbodmychadlem však oficiálně vznikla! Dostane se mezi smrtelníky?

Víme, že existuje

Australský magazín CarSales se od Toyoty dozvěděl, že GR86 s turbodmychadlem již vznikla. Pod kapotou má tříválec o objemu 1,6 litru. Správně, jedná se tedy o tentýž motor, který se nachází v ostrém GR Yaris a GR Corolla. Dvoumístné provedení Morizo Edition druhého jmenovaného hothatche má výkon rovných 300 koní a točivý moment 400 newtonmetrů. GR86 by s tímto naladěním dostalo výrazné posílení o 72 koní a 150 Nm.

TEST: Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i – terénu se nebojí!

Nevzniklo pro zákazníky, ale pro čistou budoucnost

Oturbené kupé však bylo zkonstruováno jako testovací zařízení, které má Toyotě pomoci při dalším vývoji syntetických paliv. Není to první počin Toyoty. Pamatujete GR Yaris H2? Ostrý Yaris se minulý prosinec představil s upraveným sériovým tříválcem, který zvládne spalovat vodík. Také větší Corolla nezůstala pozadu. Přímo v akci se ukázala na videu. Existuje záblesk naděje, že se GR86 s turbodmychadlem bude jednou prodávat.

Ano, do budoucna uvažujeme o možnosti jeho využití, ale v tuto chvíli nemáme žádné konkrétní plány. Zatím ji využíváme pouze k vývoji uhlíkově neutrálních paliv.

Naoyuki Sakamoto, šéfinženýr Gazoo Racing, řekl pro časopis CarSales

Toyota GR86 Special Edition

Obrázek 1 z 8

  Toyota v loňském roce prodala 1,5 milionu elektrifikovaných vozů

Elektrická rodina začíná svou historii s crossoverem bZ4X

Zamíří do vyšších sfér

Sakamoto mezitím oznámil, že vůz GR86 vybavený motorem G16E-GTS bude hodnocen v japonské závodní sérii Super Taikyu. Dávalo by smysl, aby potenciální sériová verze nesla označení GRMN a zařadila se nad verzi GR, ale možná předbíháme. Koneckonců, stále trpělivě čekáme, až se potvrdí zvěsti o Supře GRMN.

Okruhová limitovaná série Yaris GRMN zůstala pouze pro Japonsko

Zároveň nutno podotknout, že se pracuje na hypersportu GR Super Sport a elektrickém nástupci Lexusu LFA, stejně jako na malém sportovním elektromobilu s označením Toyota, který byl ukázán v podobě konceptu společně s Compact Cruiserem EV na konci loňského roku. Když do této směsice přidáme manuální převodovku pro model Supra, japonská automobilka se snaží potěšit nadšence.

Suma sumárum

Pokud by snad někdo o Toyotě ještě před rokem tvrdil, že se s elektromobily drží hodně zpátky, nyní zjišťuje, že opak byl pravdou. Zda se Toyota zvládne popasovat s nelehkým úkolem spalovat alternativní paliva. Pokud to bude znamenat GR86 okořeněnou o turbodmychadlo a další porci výkonu, jsem pro!

Reklamy