fbpx

Vítej zpět! Maserati GranTurismo se letos vrátí

Novinky

Written by:


Maserati pokračuje ve své ofenzivě. Vše začalo novým Maserati Ghibli Hybrid, následovala trojice modelů Ghibli, Quattroporte a Levante ve vrcholné verzi Trofeo přes představení zcela nového supersportu MC20 a konče u Maserati Levante Hybrid představeného letos v dubnu. Ač používám slovo „konče“ nejedná se o konec jako takový ba naopak. Na svět se derou hned dva nové modely. Středně velké SUV Grecale a nyní vypustila automobilka fotografie zatím nejnovějšího modelu GranTurismo.

Minulá generace byla krásná

Začněme trochou historie. Maserati GranTurismo bylo vrcholem nabídky značky Maserati po dlouhá léta. Za své působení v letech 2007 až 2019 si GranTurismo získalo na 28 805 zákazníků a GranCabrio se zpožděním 2 let 11 715. Přesně tak, vůz se vyráběl neuvěřitelných 12 let, což je v moderním světě až příliš. Navzdory úctyhodnému věku minulé GranTurismo příliš rychle nestárlo. Mohou za to ladné křivky z pera slavného studia Pininfarina a také průběžné dolaďování modelu k dokonalosti. V roce 2019 se kupé konfigurace 2+2 dočkalo poslední zcela výjimečné edice. Jeho cyklus skončil speciálním kusem Maserati GranTurismo Zéda s motorem V8 o objemu 4,7 litru z dílen Ferrari. S verzí MC Stradale jste se dokonce mohli dostat nad hranici 300 km/h.

  Honda Civic jedenácté generace na první fotce!
Maserati GranTurismo Zéda
Maserati GranTurismo Zéda

Nyní se vraťme k právě odhalené novince.

Vše jinak

Výroba nových vozů MaseratiGranTurismo a GranCabrio, které budou prvními vozy se 100 % elektrickým řešením, začne už v letošním roce! Společnost Maserati se rozhodla vyrábět vozy GranTurismo a GranCabrio ve výrobním centru Mirafiori a investovat do něj 800 milionů eur. Zda se investice vyplatí, je otázkou. Věřím však tomu, že se povede značce oprášit své jméno a dostat se opět do popředí trhu luxusních vozů.

Proporce pod zamaskovaným kupé můžeme jen hrubě odhadovat. Jistý je nový design značky, který započal supersport MC20 a ponese ho kromě SUV Grecale právě chystané GranTurismo. Dlouhá kapota, která kdysi schovávala vidlicové osmiválce z Maranella je tatam ovšem i pro jejího elektrického následovníka automobilka nezanevřela na tradici. Z dálky sice na sebe již neupozorní lahodným zvukem motoru, ovšem z blízka by se stále mělo jednat o líbivé auto.

Maserati GranTurismo 2021

Obrázek 1 z 5

Před uvedením si automobilka chce být naprosto jistá svým vůbec prvním elektromobilem značky. Právě nyní kamuflované prototypy tak prochází obdobím intenzivního testování v běžném provozu, ale také na okruzích za různých podmínek. Do budoucna se nebude jednat o jediný elektromobil značky. Vzpomeňme jen krátce na MC20, která na zástavbu bateriemi a elektromotorem má uzpůsobenou platformu.

  Futuristické MPV Hyundai Staria. Má se konkurence bát?

Technická data ani přesný termín odhalení však automobilka neuveřejnila. Podle dosavadních informací by měly první GranTurisma sjíždět z linky ještě před koncem letošního roku.

Reklamy