fbpx

Volkswagen ID.Xtreme jde dobrodružným povahám naproti

Novinky

Written by:


Německá společnost nyní předvádí, co tento elektrický crossover s určitými úpravami dokáže mimo zpevněné silnice. Odvážný ID.Xtreme, který byl představen ve švýcarském Locarnu, VW možná předvádí tovární úpravy a doplňky, které snad budou brzy k dispozici zákazníkům. Ukazuje navíc recyklaci úplně novým způsobem! Jakým?

Stroj vychází z modelu ID.4 GTX. Pohon všech kol převzal stejně jako baterie o kapacitě 82 kWh. Softwarové úpravy zvyšují maximální výkon o 88 koní (65 kW) na 387 koní (285 kW). Jen pro představu Porsche 718 Cayman GTS nabídne z šestiválcového boxeru jen o 7 koní víc! V terénu se spíš, než výkon bude hodit jiné novinky, které koncept přináší.

Porsche 718 Cayman GT4 906 Tribute Car: oslava pro Japonsko

Dobrodruh tělem i duší

Koncept jezdí na 18palcových terénních kolech připravených pro rallye. Ve srovnání se sériovým ID.4 GTX nabídne podstatně větší světlou výšku. Narostl také do šířky o 50 milimetrů díky rozšíření blatníků vytvořené pomocí 3D tisku. Přídavný rám nárazníku a upravený přední nárazník dotvářejí drsnější vzhled.

  FORMULE E: Průvodce sezónou 2019/2020

Na střeše se nyní nachází další LED osvětlení umístěné na speciální liště. Další ochranu karoserie při jízdě v terénu zajišťuje celohliníkový kryt podvozku. Speciální hliníkový kryt zasahuje také pod přední nárazník.

Vyrobeno nadšenci ve Volkswagenu pro nadšence ID.

Andreas Reckewerth, vývojové oddělení Volkswagenu

Originální lak se promítl do oranžových akcentů interiéru. Uvnitř kabiny se objevují nová přepracovaná sedadla a mnoho povrchů je potaženo Alcantarou. Vše je pouze opsáno z tiskové zprávy. Náhled do interiéru totiž Volkswagen neposkytl.

Volkswagen ID. Xtreme Concept

Obrázek 1 z 7

Rány z podběhů vystřídal uměle vytvořený zvuk

ID.Xtreme byl vybaven generátorem zvuku v podbězích kol, který promítá jakýsi jízdní zvuk vytvořený designérským týmem Volkswagenu. Bohužel nikdo nahrávku neuveřejnil, a tak se můžeme jen dohadovat, jak zní.

Jestli se má jednat o bezpečnostní prvek, který u EV jízdy hybridů a elektromobilů stále není dostatečně hlasitý a chodci nemají šanci si přibližujícího se vozu všimnout nebo o doplněk zpříjemňující cestu a dodání emocí pro jinak tichou pohonnou jednotku, není řečeno.

Recyklace nadruhou

Už na začátku jsem naťukl nový rozměr recyklace. Obvykle se při uvedení nového vozidla na trh testovací muly, které pomáhaly při vývoji hotového výrobku, buď rozdrtí, nebo uloží do skladu. Volkswagen však zvolil jiný přístup u jednoho ze svých testovacích vozů ID.4. Byl přetvořen do podoby, jakou vidíte v přiložené galerii, se zachováním původního akumulátoru.

  Volkswagen Phaeton D2: Phaeton měl mít nástupce!

Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo konečně přichází!

Suma sumárum

Volkswagen dle aktuálního vyjádření nechystá někdy nabízet produkční model konceptu ID.Xtreme. Vzhledem k rychlým pozitivním ohlasům ze stran fanoušků by se do podobného vozu mohl však pustit externí úpravce. Alespoň některé prvky by mohli jít do příplatkové výbavy.

Nedávno Honda uvedla na trh podznačku TrailSport, Subaru vytvořilo řadu Wilderness a Hyundai přidal označení XRT. Všechny spojují terénní opti-pakety, které se staly žhavým trendem. Volkswagen by se k nim mohl přidat a vyslyšet přání zákazníků.

Reklamy