fbpx

VW Group vrací tlačítka do hry! Zákazníci to chtějí

Novinky

Written by:

Technologie je skvělá, ale proč měnit něco, co funguje bezvadně už desítky let? Ne vždy technologický pokrok znamená vývoj kupředu. Vypadá to, že konečně si alespoň někteří umí přiznat své přešlapy. Volkswagen v čele s Thomasem Schäferem uznal, že tlačítka zákazníci stále chtějí a v nejbližší době se vrátí v rámci celého VW Group!

VW Group dělá správný krok, krok zpět

Zažil to určitě každý. S něčím se dlouho děláte a když už je hotovo, někdo se najde, zkritizuje to a v tom nejhorším případě vás přiměje uznat chybu, co jste udělali. Stává se to i v automobilovém světě. Zde se ale hraje vyšší liga, takže vyloženě průšvihy se zametají pod kobereček ve stylu modernizace přinesla…, inovace…, aj. Přílišná snaha být modernější, digitalizovanější žene vývojáře do úzkých. V automobilovém průmyslu se to čas od času někomu opravdu vymstí. Příkladem může být automobilka Volkswagen, která byla ostře kritizována za to, že na volanty některých svých nejnovějších produktů instalovala dotyková tlačítka.

Volkswagen Golf R 20 Years Edition – Je čas slavit!

  Volkswagen Golf GTI BBS Concept - vkusný americký tuning

Zdá se, že značka z Wolfsburgu vyslechla a slibuje, že tento problém vyřeší návratem ke konvenčním ovládacím prvkům, které se jednoduše stisknou. Thomas Schäfer, šéf hlavní značky VW, na síti LinkedIn oznámil, že jím řízená společnost vyslyšela zpětnou vazbu zákazníků a zbaví se dotykových tlačítek na volantu.

„Zostřujeme naše portfolio a design, a navíc vytváříme novou jednoduchost ovládání našich vozidel. Vracíme například tlačítkový volant! To je to, co zákazníci od VW chtějí.”

Thomas Schäfer, CEO Volkswagen

Bolístek je tu ale víc

Mnoho majitelů by namítlo, že vrácení tlačítek na volanty vyřeší jen polovinu problémů interiéru vozu. Ergonomicky totiž nový prvek nerozdýchá jeden motorista. Tuto novinku má nejen skloňovaný Golf, ale mělo ji také nedávno testované Taigo.

Fixace na dotykové ovládání se vztahuje i na středový panel, kde má Golf posuvník pro nastavení teploty. Aby toho nebylo málo, není osvětlený. Dotykový žlábek byl také na palubě testovacího vozu, který v září zachytili automobiloví paparazzi. Navrácení tlačítek klimatizace se v tuto chvíli jeví jako velmi nepravděpodobné. Pozitivní zprávou je tlačítko Clima pro rychlý přístup k nastavení prostřednictvím dotykového displeje.

  Nová Toyota Prius se dočkala prvního tuningu

Volkswagen Golf R 20 Years Edition

Obrázek 1 z 10

Tlačítka se vrátí už příští rok!

Faceliftovaný Golf by se mohl jako první zbavit dotykového panelu s modernizací v roce 2023. Po silnicích se již pohybují jeho maskované prototypy, přičemž nedávno byl spatřen prototyp s masivní dotykovou obrazovkou multimediálního systému, ale s tradičním ovládáním na volantu.

Jakékoli změny, které VW hodlá v příštím roce s faceliftem Golfu uplatnit, se pravděpodobně přenesou v rámci VW Group i na sesterské modely SEAT/Cupra Leon a Škoda Octavia. Aktuální Golf před nějakým časem již dostal větší výpočetní výkon pro infotainment pro rychlejší ovládání.

Thomas Schäfer ještě v příspěvku zmínil příchod deseti elektromobilů do relevatních segmentů do roku 2026. Zároveň plánuje otevřít možnost nákupu vozu bez nutnosti navštívit showroom prodejce v Německu, Francii a Itálii. Ani naše země se tomuto trendu v blízké budoucnosti nevyhne.

Zdroj LinkedIn / Thomas Schäfer

Reklamy